شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
کتاب

حوزه/رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آخرین آمار تعداد کل ناشران در استان که مجوز دارند تعداد کل ناشران را یک هزار و ۵۰۱ ناشر و تعداد ناشران فعال را حدود ۹۰۰ مورد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، روح الله کریمی، رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت حدود ۹۰۰ ناشر در استان قم گفت: قم ظرفیت بالایی در نشر دارد به خصوص این که این استان در نشر کتب دینی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که از ابتدای امسال تاکنون توزیع چه تعداد کتاب رایگان در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است تعداد توزیع را ۲ هزار و ۵۰۰ جلد عنوان کرد.

کریمی گفت: این امر به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سطح اطلاعات قشرهای مختلف مردم و هم چنین تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به کتاب صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: کتاب‌های توزیعی رایگان به کتابخانه‌های عمومی و خصوصی، موسسات فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نهادها و ادارات فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش و موسسات مردم نهاد اهدا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کتاب‌ها از انبار کتاب تهران تحویل گرفته می‌شود، لذا ۷۰ درصد کتاب‌های توزیع شده از ناشران سراسری است.

کریمی بیان کرد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه نظیر تجلیل از چهره‌های فعال و مروجان کتاب و کتابخوانی، رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید، تخفیف فروش کتاب در کتابفروشی‌های استان و برگزاری محافل شعر و ادب از برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha